2019-09-19 05:00Pressmeddelande

Ha barnsligt kul och gör världens skillnad på Skokloster på söndag!

I samband med Klassiker-träffen på Skokloster vill Motorhistoriska Riksförbundet visa hur kul det är att åka med gamla fordon. Och samtidigt göra skillnad för världens barn!

På söndag ges det möjlighet att ratta en klassiker för 100 kronor, eller bara åka med för 50. I tidstypiska kläder! Det finns fyra mopeder och fyra bilar, bland andra en Volvo 244 polisbil – en av de sista svartvita ”fjällkorna”, att välja mellan. Alla pengar går oavkortat till Världens Barn. Åkturen är möjlig tack vare MHRF, fordonens ägare samt MHRF-försäkringen.

Vill man ha extra kul och göra ännu mer skillnad auktionerar tidningen Klassiker i samarbete med Verktygsboden ut en Ford Fiesta från 1984! Även detta till förmån för Världens Barn.

Motorhistoriska Riksförbundet företräder den fordonshistoriska rörelsen i Sverige och arbetar med bevakning av politiska frågor, kontakter med myndigheter och organisationer samt rådgivning och information. MHRF engagerar 100 000 medlemmari 200 klubbar för målet att vårt fordonshistoriska kulturarv kan brukas, bevaras och utvecklas. Allt detta har vi gjort i 50 år. Och vi kommer att fortsätta i 50 år till. Minst! För framtidens generationer. Eller i korthet: För gårdagens fordon på morgondagens vägar.

Läs mer på https://mhrf.se/skokloster_2019

De fyra mopederna är:
Crescent Compact 1968
Crescent Compact 1970
Crescent Compact 1972
Piaggio Ciao 1986

De fyra bilarna är:
T-Ford 1914
T-Ford 1923
A-Ford 1930
Volvo 244 1982 polisbil

Motorhistoriska Riksförbundet företräder den fordonshistoriska rörelsen i Sverige och arbetar med bevakning av politiska frågor, kontakter med myndigheter och organisationer samt rådgivning och information.