2024-02-20 12:35Pressmeddelande

MHRF medarrangör på Tjolöholm Classic Motor

MHRF och TCM samlade framför Tjolöholms slott och ängar.Samlade framför Tjolöholms slott och ängar från vänster: Niklas Nedrén, IFK Fjärås, Bo Lindman, MHRF, Fredrik Dahlgren, TCM, och Karl Ask, MHRF.

Tjolöholm Classic Motor-träffen utanför Kungsbacka startade redan 1993 och har i dag växt till att vara en av Sveriges största classicevenemang med uppemot 1 300 utställda fordon årligen. Räknas dessutom finbilsparkeringen in och motorcykelutställningen med tillhörande parkering tillkommer ytterligare 1 000 fordon! Och fler väntas det bli efter att Motorhistoriska Riksförbundet i dagarna blev medarrangör.

– Vi består av 200 klubbar med över 100 000 medlemmar, säger Karl Ask, verksamhetschef på MHRF. Det klart att det kommer att visa sig på ängarna runt slottet!

Rullande kulturarvets betydelse

Karl Ask ser även fram emot att visa den fordonshistoriska rörelsens bredd och det rullande kulturarvets betydelse;

– Det kommer att visa sig bland annat i den så kallade ladan där det kommer att byggas en scen där historier, legendarer och nyheter kommer att presenteras.

Mötesplats för fordonsklubbar

Evenemangets projektansvarige Fredrik Dahlgren är därför glad över samarbetet med MHRF.

– Tjolöholm Classic Motor vill vara den naturliga mötesplatsen för fordonsklubbar och MHRF är den fordonshistoriska rörelsens företrädare – en perfekt kombination! förklarar han. Dessutom ett familjeevenemang som förenar generationer som kan glädjas åt den anrika industrihistoria som ställs ut på Tjolöholms slotts gröna ängar.

Och gröna kommer de definitivt att vara 18–19 maj enligt de båda.

Bil-, mc- eller mopedentusiast?

Anmälan till årets Tjolöholm Classic Motor

Via länken anmäler du din klubb eller ditt privata fordon till årets Tjolöholm Classic Motor. Det kostar inget för klubbar att delta!  www.tjoloholmclassic.se/anmalan

MHRF på extra många evenemang i år!

Utöver att ses i samband med Tjolöholm Classic Motor kan du traditionsenligt fira påsk med Motorhistoriska Riksförbundet liksom Motorhistoriska dagen den 6 juni.

www.mhrf.se/nyheter/mhrf-pa-extra-manga-evenemang-i-ar/