2020-06-05 05:33Pressmeddelande

Stort firande av Motorhistoriska dagen väntas den 6 juni!

#motorhistoriskadagen2020För att visa att man firar det rullande kulturarvet finns Motorhistoriska dagen-skyltar att sätta på sitt historiska fordon! De laddas ned via mhrf.se/6juni.

Trots att alla fordonsentusiaster uppmanas fira enskilt väntas en stor gemensam folkfest den 6 juni i samband med firandet av Motorhistoriska dagen – på Facebook! Firandet kommer dessutom att pågå månaden ut när 25 vinnare av Kultur på väg-priset röstas fram av allmänheten.

För att så många som möjligt ska kunna fira Motorhistoriska dagen tillsammans i år har Motorhistoriska Riksförbundet lanserat en Facebook-sida där alla fordonsentusiaster deltar genom att lägga in bilder och filmer från sitt firande av det fordonshistoriska kulturarvet under hashtagen #motorhistoriskadagen2020.

Även i år hålls arrangörstävlingen Kultur på väg i samarbete med Nostalgia Magazine. Skillnaden mot tidigare är att i år är allmänheten jury genom att gilla de inlägg som görs på sidan. De som bidragit med de 25 mest gillade firandena kommer att få var sin prenumeration av Nostalgia Magazine och var sitt exemplar av jubileumsboken Vägval under 50 år för Motorhistoriska Riksförbundet.

Facebook-sidan motorhistoriskadagen2020
är öppen för alla som vill visa sitt firande av det rullande kulturarvet i samband med Motorhistoriska dagen den 6 juni. Stoppdatum för att lägga in sitt bidrag är den 15 juni som kan gillas av allmänheten månaden ut. De 25 som fått flest "gillningar" vinner årets Kultur på väg!

Läs mer om Motorhistoriska dagen – såväl årets som alla tidigare firanden – på mhrf.se/6juni. Via länken kan man skriva

Utöver ett diplom består årets 25 Kultur på väg-pris av:

• En helårsprenumeration av Nostalgia Magazine, Sveriges största tidning för alla som gillar bilar, motorcyklar, båtar, flygplan och mycket annat från förr.
  • MHRFs jubileumsbok Vägval under 50 år för Motorhistoriska Riksförbundet. Den 124 sidor tjocka boken beskriver förbundets verksamhet sedan starten 1969 kan även läsas digitalt här.