2022-06-18 04:45Pressmeddelande

Emmaboda vinner årets Kultur på väg!

Kultur på väg är Motorhistoriska Riksförbundets och Nostalgia Magazins arrangörstävling i samband med firandet av Motorhistoriska dagen. Årets vinnararrangemang hölls i Emmaboda.Motorhistoriska dagen firades traditionsenligt på nationaldagen den 6 juni. Årets vinnare av arrangörstävlingen Kultur på väg finns i Emmaboda. I bakgrunden ER-sjön.

Motorhistoriska dagen firades traditionsenligt på nationaldagen, den 6 juni – över hela landet! Fem motorhistoriska folkfester tävlade i arrangörstävlingen Kultur på väg. Årets vinnare finns i Emmaboda.

Fem av Motorhistoriska dagens evenemang fick extra uppmärksamhet som finalister i årets Kultur på väg, Motorhistoriska Riksförbundets och Nostalgia Magazines arrangörstävling. Årets vinnararrangemang hölls i Emmaboda. Juryns motivering lyder:

Emmaboda motorveteraner och Emmaboda US Car Club genomförde tillsammans Motorhistoriska dagen på ett utomordentligt sätt. Det rullande kulturarvet samlades runt den vackra ER-sjön i centrum och den stora besökande allmänheten fick en förträfflig möjlighet att uppleva intressant fordonshistoria.

Övriga utmärkelser

Övriga evenemang tilldelades utmärkelser enligt följande:

• Årets dragkrok går till Jemtlands veteranbilklubb och Föreningshuset i Hackås
  • Årets backspegel går till Torpa bystuga & omnibus i Ljungby
  • Var sitt diplom får Askersunds veteransfordonsklubb och Arvika fordonsmuseum.

Prisutdelningarna kommer att ske under året. Läs mer om firandena på mhrf.se/nyheter!